"Šachy jsou příliš vážné na hru, ale příliš hravé na vážnou věc.", G. E. Lessing

Šachový oddíl Desko Liberec

Články a recenze

O webu ŠSLK, schůzi VV a vůbec

O webu ŠSLK, schůzi VV a vůbec

I méně pozornému čtenáři jistě neuniklo, že autor těchto řádků se ve svých článcích o šachu věnuje hlavně zajímavostem a kuriozitám. V zájmu oživení atmosféry kolem zasmušilých mužů za šachovnicemi je občas schopen psát i o vyložených blbinách typu mluvícího výtahu ke klubovně Slávie.

Vím přátelé, o blbinách se psát nemá. Tentokrát jsem se proto snažil opatřit ze světa masového šachu informace seriózní, důležité a navíc takové, které čtenář nenajde ani na Novoborském! Že je to příliš velké sousto? Uvidíme. Pátrat jsem začal vpravdě optimisticky a asi i dost originálně – totiž průzkumem domény hrdého jména www.sachy.org, na které jsou umístěny stránky Šachového svazu Libereckého kraje. Důvod? Jednak jde o prezentaci krajského orgánu, jehož jsme mnozí součástí, za druhé se na našich stránkách nedávno rozvinula diskuse o špatném stavu tohoto webu a za třetí – od února letošního roku se jejich novým adminem stal reportér nss.cz Viktor Novotný.

Byl jsem tudíž v očekávání…

Krajská hlavní stránka dává svojí formou a obsahem návštěvníkovi okamžitě najevo, aby se švihem vrátil tam, odkud se na ni proklikal. Pokud se však nenecháte odradit jejím barevným provedením v rozsahu o něco málo širším, než je několik stupňů šedi, zjistíte, že na ní od Nového roku přibyla celá řada nových článečků. Tři z nich se věnují vkládání propozic a všelijakým aktualizacím, dva Openu České Švýcarsko a jeden schůzi VV (výkonného výboru, předpokládám). Je toho skutečně hodně, a proto jsem se zaměřil jen na zmíněnou schůzi…

Takže. Pokud to nevíte, tak na poslední schůzi VV odstoupila naše předsedkyně Romana Zemanová! Že jste ji neznali? No to snad ne. Jejej, říkám si, copak se asi stalo? Průběh schůze byl zaznamenán v zápise, já prahnul po detailech a tak jsem do něj nahlédl. Chcete-li se i vy ze srdce zasmát, čtěte:

image

Pastva pro oči i ducha…

Důvod odstoupení naší paní předsedkyně sice uveden není, nicméně analýzou textu jsem zjistil následující:

  1. Zapisovatelka schůze byla často skoupá na písmenko či mezeru.
  2. Zapisovatelka si během schůze asi užila svoji hodinu slávy, neboť z textu vyplývá, že současně zastávala funkci předsedkyně ŠSLK, odstupující předsedkyně ŠSLK,

sekretáře ŠSLK a ředitelky KM-TKM (nevím, co to je, ale asi něco s mládeží).

  1. Novým, byť dočasným předsedou ŠSLK byl zvolen ten, co tam nebyl (Jirka Moudrý).
  2. Viktor Novotný jako nový, byť dočasný sekretář příště napíše zápis pořádně.
  3. Cestovné si členové schválili ve výši 4,– Kč, avšak zatajeno zůstalo, zda za kilometr nebo celkově.
  4. Jinak se nic zvláštního nestalo.

No tak príma! Ke schůzi však mám několik otázek. V zápise se píše, že (cituji) „Schůze se uskutečnila 21.6. Liberec v čase 10:00“. Protože se domnívám, že to bylo v Liberci, ptám se, proč kvůli tak neuvěřitelné banalitě činovníci z Krásné Lípy, Nového Boru, Stráže pod Ralskem a Nového Města pod Smrkem do Liberce vůbec jezdili? Tohle by snad vyřešila jedna krátká Skype konfera. A kdo zaplatil cestovné, když 4,– Kč jistě nebylo celkově, ale za kilometr? Snad jsme to nebyli my členové – plniči krajské pokladničky? Kdybych byl investigativní novinář, začnu se navíc pídit, co bylo onen osudný den v Globusu ve slevě. Ale já nejsem investigativní novinář…

Dovolte mi pár slov k samotnému krajskému webu. Viktor Novotný je skvělý šachový redaktor, který je schopen pro nss.cz napsat i víc než jeden super článek denně. Novoborský šachový server nss.cz se již delší dobu řadí k republikové špičce v oblasti poskytování aktuálních informací o šachu, a to z domova i ze světa. Vzhledem k uvedeným skutečnostem mi přijde snaha udržovat tu chladnoucí mrtvolu na krajském webu jako naprostá hloupost. Nikdo po Viktorovi nemůže chtít, aby pro svůj domovský nss.cz napsal článek a pak ho známým trikem Ctrl+C (nss.cz) – Ctrl+V (sachy.org) ještě vyklopil na krajský web. A propozice k turnajům? Vždyť ty jsou na nss.cz vždy. Jediné, co skladuje krajský web a nss.cz nikoli, jsou zápisy ze schůzí.

A proto navrhuji krajskému svazu: zrušte krajské stránky a dohodněte se s nss.cz. Ať třeba i za úplatu (když má svaz na ježdění) vytvoří na svých stránkách pro ŠSLK záložku a vyčlení trochu prostoru. Záložka se může jmenovat příznačně ŠSLK a teprve po jejím rozkliknutí se zobrazí ono půvabné panoptikum všelijakých zápisů, adresářů a kdoví čeho ještě. Viktor pak nebude muset psát o Openu České Švýcarsko na dvou místech a těch pár svazových dokumentů za rok server nss.cz jistě snese!

Výše uvedené názory a návrhy jsem předem nekonzultoval s redakcí klubu TJ Desko Liberec a vyjadřují tak čistě jen můj soukromý postoj. Petr Jakša

petr.jaksa, 25. 7. 2008 09:11:55,
zobrazeno 722x, Komentářů: 36

Diskuze pod články je moderována. Nepřípustné jsou komentáře obsahující vulgarismy, nabádájící k trestné činnosti, nebo jinak protizákonné.
hrající rozhodčí JM (5/8/2008 00:05) [-]
S náročností pro rozhodčího je to pravda, ale zapomínáte, že normální je nehrající rozhodčí! Pokud se přistoupí na nestandard-ní řešení (tj. hrající rozhodčí) je logické, že vznikají další problémy. Ty pak zřejmě nezbude než řešit opět nějak nestandardně atd. ... a následně opravdu vznikne nějaká pseudosoutěž. Srovnal bych to se soutěží ve fotbale, kde by byli hrající rozhodčí (nejlépe klasicky 3 - 4), asi by to byla sranda (tedy alespoň na úrovni srovnatelné s šachovým KP).
re: pryč s "hygenickými" přestávkami PJ (1/8/2008 09:29) [-]
To rejpal: Z příspěvku předsedy STK je zřejmé, že pohnutkou k zavedení nového tempa s časovou kontrolou a bonusem pro KP bylo přiblížit parametry KP parametrům ligy a vyšším soutěžím. Jak psal Viktor, tam se tohle tempo zřejmě osvědčilo. Osobně proti takové pohnutce nic nemám. Zdá se být logická. Jak se ale díky tomuto diskusnímu fóru ukazuje, mezi KP a ligou existuje rozdíl, který je vzhledem k novému tempu dost podstatný. Tím rozdílem je rozhodčí (viz. příspěvek IK 31/7 23:34). Myslím, že nikdo z nás tady nechce vyrábět problémy, ale mávnout rukou nad tím také nejde! Chybné přemáčknutí hodin - to ještě "dejme tomu". Ale časová kontrola s bonusem? Kdo tohle uhlídá? Spadlý praporek nelze zpětně narovnat pouhým stiskem hodin, ale tím samým úkonem si lze v pohodě přihrát nový časový bonus. Jak píše IK: "Ještě větší honičku může mít (rozhodčí) při stanovení, zda bylo nebo nebylo odehráno 40 tahů, neboť jeden hráč se může ohánět údajem na hodinách a druhý počtem zapsaných tahů. Pokud si pamatuji z dřívějších ročníků 2.ligy, tak rozhodčí měli nastavit na začátku partie 90 minut s přidáváním 30 sekund, po vypršení času zkontrolovat počet odehraných tahů a pak ručně přenastavit přidání 30 minut oběma hráčům. Nevím, jaká je metodika na příští ročník, ale tohle si v KPD neumím představit.". Mně osobně zatím připadá, že aktuálně nastavené parametry KP z něj mohou snadno udělat pseudosoutěž, ve které bude družstvo s hrajícím rozhodčím a priori v nevýhodě!
pryč s "hygenickými" přestávkami rejpal (1/8/2008 07:27) [-]
Nejprve poděkuji za osvětu pro "natvrdlého" rejpala, že nejnižší soutěž družstev se jmenuje KS2 a nikoli RPD. Živější krajský WEB by rejpal potřeboval.... Nové tempo 120'/30" bez přestávky dává hráčům stejně času jako navrhované v KPD. Notoričtí časovkáři by stejně čas promrhali, hráli by na bonus a neutíkali by po 40.tahu kouřit, což mě vytáčí. Také by se snižila pravděpodobnost protestů okolo 40. tahu. Nad chybné přemáčknutí se dokáží většinou hráči přenést bez protestu, pokud to nemá přímý vliv na časovou kontrolu.
školení rozhodčích 3. tř. a seminář JM (1/8/2008 06:54) [-]
ještě před sezónou je plánováno školení rozhodčích spojené se seminářem právě o digihodinách (Vojta Š. by tě měl kontaktovat, viz loni, divím se že tak již neučinil), nic dalšího mne nenapadá
re: hrající rozhodčí PJ (1/8/2008 03:26) [-]
To JM: Soudím, že jsi teď žádného budoucího kapitána družstva KP moc neuklidnil Honzo :-) Neměli bychom s tím něco udělat dřív, než vypukne sezona?
hrající rozhodčí JM (1/8/2008 03:10) [-]
Částečně metodika existuje, obecně totiž platí, že chybný čas rozhodčí přenastaví dle svého nejlepšího vědomí a svědomí, tzn. např. asi jinak to bude řešit, když k přecvaknutí hodin (a tedy neoprávněnému přidání času) dojde v prvních tazích a jinak kdyby to nastalo v okamžiku, kdy hráč blicá jen na přídavných 30"). Hrající rozhodčí je samozřejmě problém (právě proto jsem vždy zastáncem delegování rozhodčích alespoň ve vrcholné soutěži!), nevím o žádném ustanovení na základě kterého by hrající rozhodčí směl zastavit svůj čas, když jde řešit jinou partii a to nemluvě o tom (platí bez ohledu na problém, který musí řešit), že řešením jiné partie vlastně tuto rozebírá (přehrává, ev. dokonce analyzuje) což ovšem nesmí v době, kdy hraje vlastní partii
Mačkání cizích hodin... PJ (1/8/2008 02:04) [-]
To IK a JM: Myslím, že z diskuse pomalu začíná plynout první závěr: tempo netempo, ale když tempo s bonusem a časovou kontrolou, tak by mělo být jasně ošetřeno, co má rozhodčí - zpavidla hrající kapitán domácích - dělat, když si někdo splete pravou ruku s levou a zmáčkne hodiny sousedovi nebo když onen rozhodčí obdrží reklamaci na první časovou kontrolu. Existuje k tomu někde metodika? Něco ve smyslu: "Obdrží-li rozhodčí zápasu reklamaci... má před zahájením rozhodčího šetření právo přerušit svoji vlastní partii zastavením hodin..." atd. ?
tempo a zápočet FIDE JM (1/8/2008 00:44) [-]
Příspěvek IK z 23.34 souhlas, přesně (spíše ještě velmi mírně!) vykreslený problém pro rozhodčího! Na druhé straně je to zřej-mě jediný důvod proč by mohlo převážit digitempo bez těch 30' po 40. tahu. Jinak jsou obě digitempa (90' 30" či 90' 30"/40 30' 30) "klasika" a je jasné že pro družstva lze vybrat (z digi) jen 1 a ať to bude kterékoli, tak se najdou kritici - obě mají své plusy i zápory (pravda ještě jsem viděl 120’ 30“, ale to zatím jen jako „žhavou novinku“).. Chci ale opravit tvrzení IK z 23:47 o zápočtu FIDE! Na konferenci je jednalo velmi přesně (tedy alespoň v tomto bodě!) - dokon-ce v hlasování neprošlo zavedení zápočtu na FIDE již v sezóně 2007/08 o jediný hlas ( 8-2=7), následně se pak dohodlo, že si to oddíly rozmyslí a příště se hlasování zopakuje (STK mělo zjistit podmínky, např. zda stačí kapitán jako rozhodčí při utkání) s tím, že by konference 2008 mohla rozhodnou i o sezóně 2008/09 (tzn. upravit již vydaný rozpis!!!). Ještě se sluší podotknout, že rozhodnutí o tempu hry i zápočet na FIDE jsou věcí STK (KK nemáme, takže možná ještě KR) a bylo jen dobrou vůlí STK, že nezvolila opačný postup, tj. určila viz major a s očekáváním, zda bude někdo protestovat (těch 7 co se zdržely by zřejmě neprotestovaly a ty 2 proti možná také ne, vždyť zápočet na FIDE představuje pro družstvo jen cca 250 KČ navíc).
Zápočet KPD na FIDE IK (31/7/2008 23:47) [-]
Viktor Novotný: Na konferenci se zjišťoval zájem zasílat v budoucnu výsledky na FIDE. Bohužel se nespecifikoval termín „v budoucnu“ (za 1 rok, za 20 let ?). Zájem byl. Proti bylo několik oddílů, které vylekal poplatek. Ale když máme zájem zaplatit si větší cestovní náklady díky nové KS 1.třídy, tak by neměl být problém pár stovek navíc za zápočet na FIDE. (Mluvilo se o tom na VV ?)
Příspěvek do diskuze o tempu hry IK (31/7/2008 23:34) [-]
Zmíněné tempo má jistě své opodstatnění ve vyšších soutěžích. Ve 2.lize je běžně průměrné ELO základní sestavy větší než 2100, často i než 2200. Tam lze mluvit o kvalitě hry. Ale v našem KPD? Tvrdit, že rychlejším tempem utrpí kvalita naší hry … V loňské sezóně byl na soupisce jediný hráč s ELO větším 2300, nenastoupil ani k jednomu utkání. 3 hráči s ELO nad 2200 odehráli 11 partií, 8 hráčů s ELO alespoň 2100 odehráli dohromady 56 partií. Celkem v 5 družstvech 11 hráčů s ELO alespoň 2100 odehrálo 67 partií, což je z celkového počtu 528 partií pouze 12,69%. Podívejme se na průměrné ELO všech soupisek, nemyslím si, že by tempo až tak ovlivňovalo počet našich chyb, vždyť my ty chyby děláme všichni a pravidelně a budeme je dělat při jakémkoli tempu. A notoričtí časovkáři budou mít časovku také při jakémkoli tempu. Další velký rozdíl mezi ligou a KPD je v rozhodčím. V lize má šanci všechno uhlídat. V KPD většinou utkání řídí hrající kapitán. Už se vám někdy stalo, že jste omylem zmačkli hodiny na vedlejší šachovnici? Někomu se to povede i vícekrát za partii. Jistě není problém, aby rozhodčí hodiny přeřídil. Ale hrající kapitán v KPD s tím může mít dost problémů. Ještě větší honičku může mít při stanovení, zda bylo nebo nebylo odehráno 40 tahů, neboť jeden hráč se může ohánět údajem na hodinách a druhý počtem zapsaných tahů. Pokud si pamatuji z dřívějších ročníků 2.ligy, tak rozhodčí měli nastavit na začátku partie 90 minut s přidáváním 30 sekund, po vypršení času zkontrolovat počet odehraných tahů a pak ručně přenastavit přidání 30 minut oběma hráčům. Nevím, jaká je metodika na příští ročník, ale tohle si v KPD neumím představit. V nižších soutěžích se mě osobně víc líbí rychlejší nevelmistrovské tempo s minimalizací zásahů rozhodčího do partie.
Ještě to FIDE ELO Viktor Novotný (31/7/2008 20:29) [-]
Tohle tempo s přídavkem po 40. tahu se vcelku osvědčilo i v ligách. Krom diskuze o zavedení digi-tempa i do KP1, by to chtělo i zopakovat téma zápočtu KP na FIDE. Družstva to bude stát 1€ za hráče, v ligách se dokonce platí podle počtu nastoupivších hráčů. Jsem jednoznačně pro...
Nové tempo pro KP PJ (31/7/2008 11:12) [-]
To Jiří Průdek: Za vysvětlení děkuji. Na první pohled mi připadalo zavádět nové tempo zbytečné. Možná, že se mýlím, ale pokud chceme bránit zkracování partie (osobně nemám nic proti), tak specielně tohle nové tempo ( 90´ 30´´/tah na prvních čtyřicet a 30´ 30´´/tah potom ) mi přijde paradoxně RYCHLEJŠÍ (vyšší počet tahů na časovou jednotku), než původní 2h/40 tahů 1h gilotina. Zde je má úvaha: Hráč využije v novém tempu všechen svůj čas na první část partie (prvních 40 tahů) právě tehdy, pokud zahraje přesně 40 tahů a při časové kontrole mu zbyde 0 sekund ( mám na mysli těsně nespadlou fangli :-) ). To znamená, že může propřemýšlet maximálně 110´ což je o 10´ méně, než v tempu původním. A v druhé části partie pak nutně musí odehrát 60 tahů ( 60x30´´ je 30´), aby pro sebe získal stejné množství času na dohrávku, jaké mu poskytovalo tempo původní (60´). Připusťme na chvíli, že náš hráč "nepřemýšlí na soupeřův čas" a je zvyklý svůj vlastní čas maximálně využívat v tempu 2h/40 tahů 1h dohrávka. V novém tempu pak bude muset v první fázi hrát o něco rychleji než dřív a při dohrávce bude muset dost máknout (průměrně jeden tah za minutu), aby se na tu svoji starou dobrou hoďku vůbec dostal. Následně - tedy po 3h svého hracího času (neustále srovnávám s původním tempem) a 100 (!) odehraných tazích se může projevit výhoda časového bonusu - bude-li stíhat odehrát tah do půl minuty, může hrát do nekonečna. V praxi půjde asi o to, jak složitá bude pozice našeho hráče po 40. tahu - t. zn. bude-li muset hodně přemýšlet, nebo bude mít šanci rychle tahat. P.S. Jistojistě NIKDO nechce, abyste se vzdával své funkce předsedy STK. Od začátku jde výhradně o otevřenou diskusi nad žhavými tématy :-)
zeit zu spielen Jareš (31/7/2008 10:30) [-]
Taky bych řekl, že 90 minut a 30 s na tah je málo. Lepší je aspoň 2 hodiny a 30 s.
DIGI Jiří Průdek (31/7/2008 07:37) [-]
V RPD digitálky nejsou a být zatím nemůžou, není totiž ani žádný RPD - regionální přebor družstev. Tedy teoreticky být může, pokud si oddíly zavedou další nižší soutěž ( po KPD - KS I. - KS II. ) Ale o tom já zatím nic nevím...Rejpal asi myslí regionální přebory jednotlivců (RPJ) ? Tam je stanovení tempa ponecháno na pořadateli - z mnoha ohledů, které tady nebudu vypisovat. Moje negativní stanovisko k pomalé blicce 90 min.plus 30 vteřin na tah jsem už uvedl níže. J.P.
Důvod u KP2 je relevantní, proč zůstává u RPD. rejpal (31/7/2008 07:37) [-]
V příspěvku PJ (29/7/2008 09:13) se objevuje, že v RPD je tempo 90'/30"/tah. Je to pravda? Proč RPD mají digital a KP2 analog a nikoli naopak anebo stejně? Promiňte neodbytnost, možná špatně vykládám neúplné informace.
re: Jiří Průdek (31/7/2008 07:11) [-]
To rejpal: Já jsem se na Konferenci ŠSLK výslovně funkcionářů oddílů ptal, jestli někdo nebude mít s hodinami finanční problém a i v minulosti bylo zavádění digi hodin do soutěží postupné a ne skokovité, každý rok se snižovalo o stupeň dolů. Nebráním se na letošní konferenci diskuzi o zavedení hodin i v KS I., ovšem až od 2009/2010. Oddíly zde zúčastněné na to ale musí mít finance, protože někoho šikanovat za to, že chce hrát šachy, ale nemá na drahé digitálky, nelze. J.P.
Oprava chybné zkratky rejpal (31/7/2008 07:08) [-]
Oprava: Rejpal se samozřejně podívuje, proč jsou v RPD digi a v KP2 analog.
Použití hodin rejpal (31/7/2008 07:00) [-]
Děkuji panu Prukovi za vysvětlení. Důvody jsou relevantní, i když k nim mám výhrady. Nelíbí se mi například "hygenická" přestávka. Když někdo nehospodaří s časem, ať se třeba potento. Nechci však o tomto polemizovat a plně uznávám autoritu STK. Nezdá se mi však druhý důvod, kdy digitální hodiny jsou v KPD a v KP2 jsou analogové. Pokud si oddíly odhlasovaly novou soutěž KP2 a jsou ochotny cestovat křížem přes kraj, musí mít na digitální hodiny. Pokud je to potřeba, analogové přenechte na dožití KPD.
ŠSLK-STD Jiří Průdek (31/7/2008 04:10) [-]
To PJ: Opět jen v rychlosti. Otázka stála takto: digitální, či klasické tempo? Digitální tempo bylo pro nedostatek hodin a nutnost velké finanční investice ponecháno pouze v KPD, když jsem se na Konferenci 09/2007 zástupců zúčastněných oddílů ptal na jejich současné možnosti. Digi hodiny se budou samozřejmě zavádět i do dalších soutěží, ale postupně, s ohledem na menší a malé oddíly, ketré si nemohou dovolit okamžitou investici 12-13 tis.korun. Takže v KPD-digi, ostatní zatím analog. V případě stanovení konkrétního digi tempa jsem přihlédl ke kontinuitě s dosavadním tempem s časovou kontrolou a ke zkušenostem z vyšších ligových i mezinárodních soutěží, kdy bylo konstatováno, že ve stadiu permanentní blicky (v rámci 30-vteř.bonusu) si hráči - a to zejména starší - ani nemohou odskočit na WC, či se občerstvit. Osobně považuji tempo 90 min.na partii 30 sec.na tah za nevhodné pro krajské soutěže a fakt, že nejvyšší ligové soutěže (i FIDE) od něj ustupují, také hodně napovídá. Vsunutím "hygienické přestávky" po 40.tahu se hra jednak zkulturní, a jednak pojem VÁŽNÁ PARTIE neztrácí svůj obsah. Je všeobecně známým faktem, že zrychlování hry zavedené velkým Kirsanem nepřineslo nějaký výrazně zvýšený divácký zájem o šachy a na nižších úrovních už vůbec ne. Naopak trpí pouze kvalita hry, roste počet hrubých chyb atd. Proto tempo 90 min. 30 sec.na tah v krajských soutěžích družstev neakceptuji a v regionálních soutěžích jednotlivců nedoporučuji. Něco k tomu jsem napsal i v Dodatku k mat.ŠSLK-STD-01-09, který jsem distibuoval mailem na oddíly. P.S. Připomínky beru, pokud je metodický pokyn v rozporu s vyšší právní úpravou - Soutěžní řádem ČR, pak platí samozřejmě SŘ. Zpoždění bylo způsobeno mojí časovou zaneprázdněností a někdy také přiznám se, nedostatkem energie. Znovu ale opakuji, jestli se najde někdo s právnickým vzděláním, chutí něco pro krajský svaz udělat a dostatkem času a energie, okamžitě takovému člověku své místo předsedy STK postoupím. Tím, že toto prohlašuji na veřejném webu, dokazuji snad, že své prohlášení myslím vážně. Se ! Jiří Průdek
Re Pokuty IK (29/7/2008 11:27) [-]
To Viktor Novotný: Neboj, odvolávat se nebudem, pokutu si zasloužíme, to nezpochybňuju. Zarazila mě jenom ta formální stránka (např. dost velké zpoždění, a to víš, že na svazovém webu dodneška není Zpravodaj posledního kola ani Závěrečný zpravodaj, kde by ty pokuty měly být vedoucím soutěže vyhlášeny?).
Re STD-01-09 IK (29/7/2008 11:20) [-]
To Jiří Průdek: Zmíněné přirovnání jsem necitoval ke kontextu, ale k celkové situaci. Takže k tomu čtenář nepotřebuje vědět, k čemu bylo původně použito. Podobně bych mohl použít nějaký citát Járy Cimrmana. Určitě by se neozval, že ho použil v jiném kontextu. Nikde jsem nenapsal, že by materiály byly „tak špatné“. Poukázal jsem na pár věcí, které jsem uvodil prvními třemi větami. Právě proto, že „dobře vím, co tato práce obnáší“, tak si myslím, že by se mnoho věcí dalo dělat lépe. Tím nemyslím nikoho jednoho konkrétního, ale činnost v ŠSLK jako celku. (A tím vlastně v důsledku i činnost všech konkrétních jednotlivců.) Je škoda, že se nezmiňujete o zaváděných novinkách, které se v Rozpisu soutěží objevily, ale berete připomínky jako útok na sebe. Místo rozdávání příležitostí by se mohla vést diskuse o těch věcech, které jsou novinkami (tempo v KP) nebo vypadají v rozporu se SŘ (základní sestava). Sice děkujete „za odhalení zrádných chyb“, ale zajímavější by jistě bylo dozvědět se, zda Rozpis soutěží (ŠSLK-STD-01-09) dozná nějakých změn?
Tempo hry a soutěže družstev 08/09 PJ (29/7/2008 09:13) [-]
Po prostudování metodických materiálů soutěží družstev pro nadcházející sezonu musím konstatovat, že to rozhodně není předseda STK, kdo by měl ve výboru ŠSLK málo práce. Změna struktury soutěží vložením KS1 a 2 složitost systému určitě nesnížila... Mám jen dotaz k tempu hry. Proč další tempo navíc? Jaký má vůbec pro soutěž smysl rozlišovat tempo KP (90´ 30´´/tah na prvních 40 tahů 30´ 30´´/tah dohrávka) od KS (2h na 40 tahů 1h dohrávka) a od RP (90´ 30´´/tah) ?
Deformace Viktor Novotný (29/7/2008 07:10) [-]
Šlo mi spíše o formální stránku věci, kde bych hlavně musel nastudovat, jak má vše vypadat, což by zabralo dost času. Postižen studiem práva bych pak lpěl na dodržování formální stránky, což třeba VV ŠSČR často pomíjí a z oněch studií jsem si dobře vědom, že případné soudní spory by pro šachové orgány nedopadly dobře. Je sice pravděpodobné, že tak daleko bychom těžko zašli kvůli pár stovkám pokuty, ale jsou věci, které prostě musím dělat pořádně a tato mezi ně patří. Nejvíce se pak děsím toho, že se stává, že si někdo dá práci a snaží se udělat vše dle práva a předpisů a pak je přehlasován orgánem, který to pocitově cítí jinak.
Odvolání. Jiří Průdek (29/7/2008 06:49) [-]
A Viktore, z odvolání nemějte strach, ve všech třech případech se jedná o evidentní prohřešky proti SŘ, které projedná VV jistě poměrně snadno.
Oprava. Jiří Průdek (29/7/2008 06:41) [-]
Pardon, předsedy STK ŠSLK, samozřejmě.
STD-01-09 Jiří Průdek (29/7/2008 06:36) [-]
Nemám moc času, píši v práci, tak jenom telegraficky. Děkuji panu Kopalovi za odhalení zrádných chyb a za uvedení věcí na pravou míru. Rád bych ho ale požádal, aby v citování materiálu nevytrhával věci z kontextu. Já dobře vím, proč jsem přirovnání ke Kirsanu Iljumžinovi použil, ale čtenář se to z příspěvku nedoví. Nemám v poslední době moc času a byl jsem vůbec rád, že jsem nějakou metodiku stihl vytvořit. Snad není celý ten materiál Rozpisy soutěží Pokuty dodatek k ŠSLK....tak špatný, jak uvádí pisatel. Ostatně pisatel jako dlouhodobý funkcionář VV ŠSLK dobře ví, co tato práce obnáší a proto by třeba mohl se svými dlouholetými zkušenostmi funkci předsedy ŠSLK převzít. Při svém jmenování na Konferenci ŠSLK v únoru 2006 jsem zdůraznil, že funkci beru proto, že s dosavadním předsedou panem Martinem byla absolutní nespokojenost a nikdo jiný STK dělat nechtěl. Na funkci v žádném případě nelpím. Takže pane Kopale, máte příležitost! Jiří Průdek
Pokuty Viktor Novotný (29/7/2008 03:56) [-]
S tímto jsem se ještě podrobně neseznámil, ani jsem to ještě nevložil na web (stejně jako rozpisy krajských soutěží), pár věcí mě tam ale na první pohled také zarazilo:-). Pokuty byly celkem 3, ještě my dostali 750,- Kč za nenastoupivšího FM Kučeru a Semily 250,-. Hlavně se, prosím, neodvolávejte, ať to nemusím řešit:-).
Administrativa IK (29/7/2008 02:23) [-]
Administrativa nepatří k silným stránkám. Máte pravdu, není to podstatné. Přesto tu a tam něco zarazí, něco pobaví… Za prvé: Materiál ŠSLK-STD-01-09 Soutěže družstev dospělých 2008/2009: Čl. 3.1.1. odst.1 “…Pro účely tohoto ustanovení (tzn. chápání jako manipulace se soupiskou) se za hráče základní sestavy považují i hráči, kteří se doplněním viz čl. 3.5.5 SŘ) soupisky na 1 - 8 místo posunuli mimo základní sestavu (na 9., 10. atd. místo), ale i hráči takto doplnění na 1 - 8 místo. …“ Dle SŘ se doplnění hráči nepovažují za hráče základní sestavy, členy základní sestavy je stále původní osmička. (Platilo v uplynulé sezóně, konzultoval jsem s Pavlem Chrzem.) Za druhé: Dodatek k materiálu ŠSLK-STD-01-09 a k Rozpisům soutěží řízených ŠSLK v soutěžní sezóně 2008/09:… „Nepřesný počet tahů je ovšem problémem obou hráčů a nikoliv třeba rozhodčího. Pokud některý z hráčů překročí čas v důsledku nesprávného používání hodin, např. že se spoléhá na přídavek času ve 40.tahu a ten nepřijde, má takovýto hráč smůlu a prohrál překročením času.“… Zde je přece nutné rozlišit, zda je nebo není hráčův požadavek na přidání času (předpokládám, že se míní přídavek 30 minut po 40.tahu) oprávněný! Nesprávné používání hodin přece není rozhodující pro stanovení počtu odehraných tahů. Za třetí: 21.6.2008, zápis ze schůze VV: „soutěže proběhly bez problémů“, lze si vysvětlit i tak, že výsledky soutěží jsou definitivní, pokuty udělené, vše s uplynulým ročníkem uzavřené. 28.7.2008 Dopis 7: udělena pokuta Desku Liberec za nenastoupení hráče základní sestavy. Jak je vidět, dávno po ukončení soutěže, dávno po vydání závěrečného Zpravodaje, a více než měsíc po schůzi VV, která měla administrativně posvětit uplynulý ročník, lze objevit nedodělek. Za čtvrté: Již vzpomínaný Materiál ŠSLK-STD-01-09 Soutěže družstev dospělých 2008/2009 dle svého záhlaví (6.řádek textu na straně1) svoji platnost ukončil: „…Účinnost do: ukončení soutěží družstev řízených ŠSLK v soutěžního ročníku 2007/2008…“ Není to ani česky ani dobře. Za čtvrté: citace z Dodatku k materiálu ŠSLK-STD-01-09 „…Takovou blbost by snad nebyl schopen vymyslit ani Kirsan Iljumžinov, a že ten se podobných blbostí ve své funkci navymýšlel celou hromadu. …“ Ještě že se u nás ve funkcích blbosti nevymýšlí!
další zápisy Viktor Novotný (28/7/2008 18:16) [-]
Kvůli přehlednosti jsem z webu smazal vše staré. Dostal jsem to ale už v balíku od ex-předsedkyně, tak můžu pak někdy vložit. S vkládáním jsou ale určité trable, které zatím neřeším, takže zatím jsou minulé zápisy pěkně utajené. Stejně tak i rozpočet asi, ten je vyšší, z hlavy tak 60 tisíc. Je vcelku zajímavé, jak snadno se peníze po drtkách rozpustějí a zmizí, ale rozpočet schvaluje vždy konference, určitý důraz na mládež tam je, tak snad není tak špatný...
Hurá! PJ (28/7/2008 12:43) [-]
To Viktor: jsem rád, že jsem něžně nakopl hnízdo - totiž že se zevnitř někdo ozval. Už jsem si začínal myslet, že jsem se svým článkem strefil do mrtvoly. Ta dělá vždycky jakoby nic :-) Ruku k dílu jsem doufám již přiložil - viz. moje reakce na toho s rohem na nose! Mimochodem: dostal jsem další nápad, co by se dalo ve svazu vylepšit... Brzy na našem webu! :-)))
Dikuse nevim, ale... PJ (28/7/2008 12:13) [-]
To nosorožec: ...ale myslím, že diskuse by se rozběhnout měla! Pokud VV ŠSLK pracuje s ročním (mini)rozpočtem ve výši bratru 35.000,- Kč, pak musí fungovat hodně efektivně, aby se členové výboru mohli za odvedenou práci potrestat příčetnou odměnou, nikoli nedůstojnou almužnou. Nikdo přece nechce, aby svazový funkcionář pracoval zadara. Na druhou stranu jsi to Ty činovníku, který musí dokázat, že pro své členy něco smysluplného dělá! Bohužel, zápis z poslední schůze VV (zápisy z předchozích schůzí jsou z důvodu, známému snad jen adminovi, nedostupné) mne o tom nikterak nepřesvědčil. Až uvidím milý příteli činovníku, že jezdíš do Liberce řešit problémy, které pomohou zlepšit kvalitu masového šachu a které se jinde a jinak řešit nedají, sám Ti navrhnu, že ode mne obdržíš roční příspěvek ve výši ne 50,- Kč, ale třeba 500,- Kč! To si ale musím být jist, že nejsi za buřta drahej...
Ivan, ten ví:-) Viktor Novotný (28/7/2008 09:20) [-]
Musím se zcela ztotožnit s Ivanovým úvodním příspěvkem. Krajští bafuňáři nejsou nadšenci, keří by se o krajské funkce prali, ale obětavci, kteří většinou táhnou vlastní oddíl a pro nedostatek jiných nadšenců se nechali ukecat i pro práci v kraji. Ta potom odpovídá přesně zápisu - taková minimální udržovačka, zařídit jen to nejnutnější, iniciativa žádná, na to nikdo čas nemá. Příčinou tohoto stavu je i to, že všem je to v podstatě stejně šumafuk...
Jinak schůze trvala minimálně 3 hodiny, s obědem (placeným z vlastních kapes) pak spíše 5:-). Svazový web jsem pročistil a snažím se tam dávat vše, co mi přijde pod ruku a týká se kraje. Dohodli jsme se ale na VV jasně, že víc ani nemá cenu tam dávat. Cestovné je za km, o slevách v Glóbusu nevím, ale nabral jsem nakonec jen Honzu Malce, Jirka Průdek si v Liberci něco zařizoval, tak to logicky spojil. VV svolává předseda, byla to letošní 2. schůza, první byla ve Stráži. Až později se ukázalo, že nebude moct J. Moudrý, takže je nás ze západu přesila. Skype zatím nejde, minimálně Honza Malec má net jen v práci a Průdek pomalé připojení přes pevnou - a z odměny 500,- Kč/pololetí nebo kolik to vlastně bereme se nic rychlejšího asi pořídit nedá...Poslední připomínka může směřovat ke stanovám, které ukládají VV, kolikrát se má sejít (ale hledat se mi to nechce:-).
Schůze měla 2 hlavní cíle - přípravu konference - byl stanoven termín a rozděleny úkoly a řešení krize s nefunkční komisí mládeže. Funkci KM jsme sebrali J. Moudrému a telefonicky s ním domluvili dočasné povýšení na předsedu. Další personální otázky se budou muset řešit na konferenci, budeme rádi, když budeš ochoten přiložit ruku k dílu, Petře:-). Řešilo se toho ale daleko víc, jen to není v zápisu, který obvykle stejně nikdo nečte. Jako nový sekretář se vynasnažím úroveň zápisů pozvednout, už jenom kvůli tomu, že si pak nic nepamatuju, tak je lepší to mít napsané:-).
Koukám, že se dikuse rozběhla :-) nosorožec (28/7/2008 05:36) [-]
Koukám, že se dikuse rozběhla :-)
Druhá reakce IK (28/7/2008 03:53) [-]
To PJ: Obávám se, že diskuse nás dvou nijak krajskou pokladničku neprovětrá... Chtělo by to, aby se někdo přidal.
Re: První reakce PJ (27/7/2008 12:39) [-]
IK: Jsme (doufám) minimálně dva, kterým to fuk není. Proto jsem článek napsal a možná i úmyslně trochu hrotil - zahajme tímto diskusi o smysluplném využití členských příspěvků do ŠSLK!! V krajské pokladničce něco je (opět doufám) a tak se zkusme zamyslet nad tím, jestli to rozházíme, nebo s tím zahospodaříme... Toť celá idea - teď krásně nahá :-)
První reakce IK (27/7/2008 11:59) [-]
To PJ: Otázka webu je druhotná, to je jen důsledek schopností. Schopných lidí je jistě v kraji dost, schopných a ochotných věnovat své schopnosti a čas práci pro kraj je minimum. Víš o někom? (tímto trochu bráním členy VV, kteří práci odvádějí) Jinak máš v mnohém pravdu ... Ale zase jsme u toho, co s tím?... A navíc, mám pocit, že drtivé většině šachistů v kraji je tohle všechno šumafuk. Nebo ne?......

Komentáře

Turnaje

Do Dokumentů byly přidány propozice turnajů, které se konají 5. května: rapid ve Stráži a mládežnický turnaj ve Varnsdorfu.

ivan.kopal, 1. 5. 2012 13:43:01

Olympiáda mládeže

Soutěž 4-členných družstev proběhne v úterý 8. května na strojní průmyslovce. Propozice jsou ke stažení v Dokumentech.

ivan.kopal, 29. 4. 2012 09:46:11

Členské příspěvky

Stav plateb příspěvků pro Šachový svaz najdete v Dokumentech.

ivan.kopal, 26. 1. 2012 13:59:38

Memoriál Zdeňka Kobra

První ročník proběhne 4. února jako krajský přebor v rapidu. Propozice si stáhněte v Dokumentech.

ivan.kopal, 10. 1. 2012 12:45:25

Lednový blicák Bižuterie

Propozice na blicák 12. ledna ve Sportovní hale u přehrady (Jablonec n.N.) najdete v Dokumentech. Hraje se od 17:30.

ivan.kopal, 10. 1. 2012 08:20:55

Začátek roku

Tréninky mládeže začínají po prázdninách v úterý 3. ledna 2012.

ivan.kopal, 1. 1. 2012 22:33:48

Liberec Open 2011, XVIII. ročník

Tradiční turnaj ve čtvrthodinovkách proběhne na strojní půmyslovce v sobotu 10. prosince. Všichni jste zváni.

ivan.kopal, 19. 11. 2011 11:10:19

Tento pátek (18.11.) ...

… trénink není (ve většině škol mají volno). Večerní hraní JE, jako vždy se losuje v 17:30. IK

ivan.kopal, 15. 11. 2011 10:15:57

Zápis na kroužky a tréninky

V úterý 6. září a ve středu 7. září proběhne zápis dětí a mládeže v naší hrací místnosti na strojní průmyslovce (SPŠ strojní a elektrotechnická, Masarykova 3), po oba dny v době od 16:00 do 17:30. Zveme i nové zájemce.

ivan.kopal, 29. 8. 2011 16:52:48

Open České Švýcarsko

Stav přihlášek na prázdninový open v Krásné Lípě si můžete stáhnout v Dokumentech. IK

ivan.kopal, 23. 6. 2011 10:23:49

KPD v rapid šachu 2011

Krajský přebor družstev v rapid šachu se letos koná v sobotu 4. června v areálu SŠ hospodářské a lesnické ve Frýdlantu. Propozice si stáhněte zde.

petr.jaksa, 25. 5. 2011 07:55:07

Ještědský šachový turnaj

Tradiční turnaj pokračuje 21. ročníkem tuto sobotu (21.5.) ve Vratislavicích. Podrobnosti viz článek. Propozice jsou ke stažení v Dokumentech. IK

ivan.kopal, 19. 5. 2011 15:49:46

Nový web: elo.rosada.cz

Na novém webu najdete vše okolo ela, statistiky oddílů i jednotlivců, historii i současnost. Stačí kliknout zde . IK

ivan.kopal, 13. 4. 2011 18:01:57

Krajský přebor ŠSLK v rapidu...

…známý též pod aliasem Strážský rapid letos proběhne v neděli 1. května 2011. Pořádá jej tradičně šachový oddíl TJ UD Hamr a zájemci si mohou propozice k turnaji stáhnout zde.

petr.jaksa, 21. 3. 2011 19:29:12

Volby do výboru ŠSČR

Novým předsedou VV ŠSČR se dnes stal novoborský Viktor Novotný. Blahopřejeme a držíme palce v nové nelehké roli. IK

ivan.kopal, 26. 2. 2011 16:21:09

Regionální přebor jednotlivců

Skupina B – Liberec vypukne již za týden – v pondělí 14.2. v hrací místnosti pořadatele TJ Lokomotivy Liberec. Stáhněte si propozice zde.

petr.jaksa, 7. 2. 2011 16:52:55

Rapid, blic - co chceš víc?

Pro milovníky rychlého šachu jsou na přelomu září a října přichystány dva turnaje: Fejfarův memoriál – 26. 9. 2010. Tempo 2×5 min. A pak pomaleji Memoriál Věry Menčíkové – 2. října 2010. Tempo 2×15 min. Propoz…

petr.jaksa, 15. 9. 2010 23:41:30

Zápis do kroužků mládeže...

… proběhne v pondělí 6.září a v úterý 7.září, vždy od 16 do 18 hodin na SPŠSE (Masarykova 3). Hodláme zachovat stejné časy tréninků i podobné rozdělení účastníků jako v minulém školním roce. IK

ivan.kopal, 28. 8. 2010 15:30:52

Metalmex OPEN 2010

Průběžné výsledky a rozlosování dalších kol můžete denně sledovat zde.

petr.jaksa, 15. 8. 2010 10:12:15

Migrace webu

Přesunuli jsme webové stránky na nový server. Hlaste mi, prosím, případné problémy.

vojtech.kopal, 1. 8. 2010 13:29:15

Strážský rapid 2010

Šachový oddíl TJ UD Hamr a město Stráž pod Ralskem v rámci sportovního dne pořádají 16. ročník šachového turnaje „Strážský rapid“. Soutěž se bude konat v sobotu 4. září 2010 ve velkém sále Kulturního domu „U Jezera“…

petr.jaksa, 25. 7. 2010 23:51:24

Memoriál Jindřicha Klápštěho

Reportáž Viktora Novotného z krajského přeboru ŠSLK do 16 let v rapid šachu, který se hrál v Novém Městě pod Smrkem paralelně s Ještědským turnajem v Liberci, si můžete přečíst na stránkách novoborského šachového klubu.

petr.jaksa, 27. 5. 2010 00:06:03

Ještědský šachový turnaj...

… alias Memoriál Pavla Šimíčka proběhne letos za přispění zajímavého sponzora v sobotu 22. května v šenku pivovaru Konrad. Propozice soutěže, tradičně pořádané šachovým klubem TJ Lokomotiva Liberec, naleznete zde.

petr.jaksa, 12. 5. 2010 16:29:24

OPEN České Švýcarsko 2010

Spojte týdenní šachové vyžití s procházkami po překrásném Českém Švýcarsku! 12. ročník tradičního turnaje se letos koná v termínu 30. června až 6. července 2010. Propozice pořadatele TJ Krásná Lípa si stáhněte zde.

petr.jaksa, 11. 5. 2010 00:24:26

KPJ v rapid šachu 2010

Krajský přebor jednotlivců v rapid šachu pořádá letos TJ Spartak Rokytnice nad Jizerou v sobotu 24. dubna. Propozice naleznete zde.

petr.jaksa, 31. 3. 2010 22:50:56

RPJ 2010

Regionální přebor jednotlivců letos pořádá Bižuterie, začíná se už tento čtvrtek. Zájemci se mohou hlásit pořadateli, propozice jsou ke stažení v Dokumentech.

ivan.kopal, 9. 2. 2010 07:06:16

Změna hrací místnosti

7.února se KPD s Tanvaldem i Regionální liga odehrají na SPŠSE, Masarykova 3. Stejně tak i 2.liga s Béčkem Lysé n.L. 14.února. IK

ivan.kopal, 5. 2. 2010 12:18:22

GM Marek Vokáč - Dámský gambit

Další díl seriálu o dámském gambitu proběhne pod vedením GM Vokáče v pátek 5.2. od 16 do 20 hodin v naší klubovně.

ivan.kopal, 31. 1. 2010 23:41:11

Tábor plný šachu

GM Marek Vokáč a IM Richard Biolek srdečně zvou všechny odvážné chlapce a dívky ve věku 8 – 16 let na Tábor plný šachu. Termín: 1. – 10.7.2010. Místo: Táborová základna Dolní Bušínov. Propozice jsou zde

petr.jaksa, 25. 1. 2010 23:26:19

Klonovací války v PC šachu

Nss.cz zveřejnil bezvadně zpracovaný dvoudílný seriál o klonování šachových motorů a záležitostí s tím souvisejících z pera Emila Vlasáka. Jeho první díl naleznete zde.

petr.jaksa, 21. 1. 2010 16:21:03

Metalmex Open

Tento týden proběhnou jednání se sponzory naší tradiční srpnové akce o podmínkách pořádání jejího letošního ročníku. Držte pěsti…

petr.jaksa, 18. 1. 2010 00:22:36

Členské příspěvky na rok 2010

Plaťte nejlépe převodem do konce ledna na účet Deska: 983622379 / 0800, VS datum narození ve tvaru ddmmrrrr, částka 600 Kč, mládež 200 Kč. IK

ivan.kopal, 17. 1. 2010 17:44:37

KS1 - změna

17.ledna se utkání KS1 Bižu B – Desko C sehraje po dohodě obou družstev u nás.

ivan.kopal, 7. 1. 2010 07:42:17

D-FENS: je to sice offtopic, nicméně...

…máte-li zájem, koukněte sem. Doporučuji, zejména pokud znáte film Falling Down (Volný pád) s Michaelem Douglasem. Weblog o věcech kolem nás poskytuje zajímavé a většinou i skvěle napsané počtení na dlouhé a mrazivé zimní večery :-)

petr.jaksa, 16. 12. 2009 23:56:40

Tentokrát dámský gambit ...

… bude tématem přednášky GM Vokáče v naší klubovně v pátek 20.listopadu od 16 do 20 hodin.

ivan.kopal, 19. 11. 2009 16:48:54

A opět sicilská...

V pátek 16.října se v naší klubovně uskuteční přednáška GM Vokáče od 15 do 21 hodin. Všichni členové Deska jsou zváni.

ivan.kopal, 13. 10. 2009 14:11:41

Přednáška - GM Vokáč

V pátek 11.září se v naší klubovně uskuteční přednáška GM Vokáče od 15 do 21 hodin. Všichni členové Deska jsou zváni.

ivan.kopal, 10. 9. 2009 13:10:52

Zahájení sezóny

V pátek 4.září od 18 hodin zahajujeme blicákem v naší klubovně (prezence 17:45). Následuje debata o soutěžích družstev a sestavování soupisek. IK

ivan.kopal, 26. 8. 2009 14:50:15

Metalmex očima GM Cveka

Novoborský šachový server dnes na svých stránkách zveřejnil o našem turnaji článek s postřehy GM Roberta Cveka. Článek, který rozhodně potěšil!

petr.jaksa, 19. 8. 2009 23:17:51

Metalmex Open FIDE 2009

Partie začínají denně v 16 hodin vyjma soboty 15.8.2008 v 8:30 hodin. Aktuální on-line prvních šesti šachovnic sledujte zde. Průběžné výsledky a losování dalších kol naleznete zde.

petr.jaksa, 10. 8. 2009 09:23:57

Členské příspěvky a zápočet na LOK

Upozorňuji členy Deska, že ne všichni mají uhrazené členské příspěvky na rok 2009. Aktuální stav zjistíte ve svazové databázi. Případné nesrovnalosti konzultujte se mnou. Neaktivním hrozí zvýšené vklady do openů. Od 1.7. platí pořadatelé turnajů za zápočet turnaje na LOK za Aktivní hráče poplatek 20 Kč, za Neaktivní 150 Kč.

ivan.kopal, 30. 6. 2009 16:04:51

KP dětí do 8 a 10 let ...

… proběhne v Liberci v sobotu 6.června v hrací místnosti Deska. V kategorii do 10 let se účastní chlapci a dívky nar. 2000 a 2001, v kategorii do 8 let nar. 2002 a mladší.

ivan.kopal, 24. 5. 2009 22:26:17

KP v rapidu mládeže

V sobotu 16.5. se sjede téměř kompletní mládežnická špička všech věkových kategorií v N.Městě p.S. na KP v rapidu. Z Deska je zatím přihlášeno 23 hráčů.

ivan.kopal, 10. 5. 2009 08:41:47

TJ Lokomotiva Liberec...

pro Vás pořádá v sobotu 16.5.2009 Ještědský šachový turnaj 2009 (9 kol rapid 2×15') a dále z pověření STK ŠSLK v sobotu 30.5.2009 Krajský přebor seniorů 2009 (7 kol 2×25'). Propozice získáte zde.

petr.jaksa, 5. 5. 2009 17:51:07

Metalmex Open FIDE 2009

Propozice k našemu srpnovému libereckému openu byly přidány do sekce Dokumenty, nebo si je můžete stáhnout zde.

petr.jaksa, 27. 4. 2009 10:25:02

KPD v rapidu 2009

V sobotu 18.4.2009 pořádá TJ Lokomotiva Liberec na tradičním místě (jídelna Litesu) KPD v rapid šachu. AKTUALIZOVANÉ propozice naleznete v sekci Dokumenty, nebo přímo zde

petr.jaksa, 2. 4. 2009 15:00:33

Open České Švýcarsko 2009

Propozice k prvnímu ze dvou letních openů v našem kraji byly přidány do sekce Dokumenty, nebo si je můžete stáhnout přímo zde

petr.jaksa, 24. 3. 2009 15:50:38

Live z Konference ŠSČR

Viktor Novotný přináší na nss.cz live reportáž z Konference republikového svazu v Havlíčkově Brodě. Místy dost neuvěřitelné počteníčko naleznete zde

petr.jaksa, 28. 2. 2009 14:35:09

Přebor škol - krajské kolo ...

…proběhne ve středu 11.února v Liberci na sále „U Košků“. Startují 4-členná družstva v kategoriích 1.stupeň ZŠ, 2.stupeň ZŠ a odpovídající ročníky víceletých gymnázií, střední školy.

ivan.kopal, 31. 1. 2009 19:55:11

Klubové příspěvky

Oznamuji všem členům, že příspěvky na r.2009 můžete poslat převodem na účet č. 983622379/0800, VS datum narození ve tvaru ddmmrrrr (600 Kč, studenti a důchodci 200 Kč). Informaci o platbě mi pošlete mailem. IK

ivan.kopal, 25. 1. 2009 21:01:16

Další vánoční turnaje

ŠK Frýdlant pořádá dne 27.12. v Hejnicích patnáctiminutovky. Propozice v sekci Dokumenty. Na www.novoborsky-sk.cz jsou tipy na další akce do konce roku.

zdenek.krtous, 20. 12. 2008 01:20:59

Řeší se Vaše financování šachu přátelé...

…a pokud to nevíte, přispějte i Vy do diskuse zde

petr.jaksa, 18. 12. 2008 00:11:38

Upozornění na vánoční turnaje.

Pro členy Deska v sobotu 13.12. patnáctiminutovky. Pro žáky Deska v pátek 19.12. také patnáctiminutovky. Bižuterie pořáda bleskovky ve čtvrtek 18.12. Ve Stráži pod Ralskem pořádají v sobotu 20.12. bleskovky a 27.12. patnáctiminutovky. Propozice uloženy v sekci Dokumenty.

zdenek.krtous, 11. 12. 2008 21:52:25

1.liga družstev mladšího dorostu

V sobotu 29.11.2008 od 9:30 se v Liberci hraje dvoukolo 1.LDMD. Přijedou soupeři z Nového Bydžova a Jablonce. a budou hrát s oběma našimi družstvy.

zdenek.krtous, 15. 11. 2008 18:44:11

Mistrovství Čech mládeže

Dnes začíná na Seči MČech chlapců a dívek do 12, 14 a 16 let. Účastní se i naše početná výprava. Držte palce.

ivan.kopal, 25. 10. 2008 07:14:25

Šachový underground...

Neznámý návštěvník našeho webu s nickem „radix“ zde pod článkem Anand-Kramnik upustil odkaz na undergroundový zpravodajský šachový server 63+1. Že by konkurence nss.cz? Posuďte sami…

petr.jaksa, 20. 10. 2008 18:57:26

1.liga dorostu

Ve 4.kole Desko A porazilo Lanškroun 5,5:0,5 a po 4.kole je na 1.místě. Béčko nestačilo na Hradec Králové a podlehlo 2,5:3,5. Výsledkový servis najdete na www.chess.cz .

ivan.kopal, 5. 10. 2008 20:07:50

1.liga dorostu

Vstup do 1.ligy se našim mládežníkům vydařil. Ve 3.kole porazili Kobylisy 5:1.

ivan.kopal, 5. 10. 2008 13:16:57

1.LDMD sever

V 1.lize dorostu jsou odehrána 2 kola. Áčko vyhrálo s Poličkou 5,5:0,5 a s Hradcem Králové 4,5:1,5. Béčko podlehlo Kobylisím 2:4 a přehrálo Poličku 4,5:1,5.

ivan.kopal, 4. 10. 2008 18:19:32

Fejfarův memoriál

V Novém Boru se koná už 32.ročník obnovené tradice v blickách – Fejfarův memoriál. Propozice jsou ke stažení v Dokumentech. Termín: sobota 11.října.

ivan.kopal, 4. 10. 2008 18:17:42

Kolize KPD s Liberec Openem

Došlo k nepříjemné kolizi 3. kola KPD s turnajem Open Liberec (neděle 16.11.2008). Problém se týká hlavně libereckých družstev Desko B a Loko B. Naše Béčko hraje až v Rokytnici, Béčko Lokomotivy v Krásné Lípě. Ani jedno prakticky nestíhá…

petr.jaksa, 1. 10. 2008 19:25:23

Termíny - Krajský přebor

19.10., 2.11., 16.11., 30.11., 14.12., 18.1., 1.2., 15.2., 1.3., 15.3., 29.3.

ivan.kopal, 21. 9. 2008 18:59:22

Termíny - KS 1.třídy

12.10., 9.11., 23.11., 7.12., 21.12., 11.1., 25.1., 8.2., 22.2., 22.3., 5.4.

ivan.kopal, 21. 9. 2008 18:57:54

Zahájení sezóny

Svolávám členstvo na pátek 12.září v 18:00 do naší klubovny. Program: soutěže družstev, soupisky, oddílový přebor,… IK

ivan.kopal, 9. 9. 2008 14:37:09

Šachová škola

Dnes začínají kroužky Šachové školy pro děti a mládež v naší klubovně na internátě Střední odborné školy v Jablonecké ulici. Noví zájemci se mohou hlásit na desko.liberec (zavinac) seznam.cz.

ivan.kopal, 9. 9. 2008 09:29:31

MS žen ?!

Za jakých podmínek a jakým způsobem se rozhoduje o vítězi ve vyřazovacím pavouku na mistrovství světa žen v ruském Nalčiku si přečtěte v článku Viktora Novotného zde. A skoukněte video, to uvidíte věci…

petr.jaksa, 2. 9. 2008 15:47:18

METALMEX 2008

Partie začínají denně v 16 hodin vyjma neděle 17.8.2008 v 8:30 hodin. Aktuální on-line prvních čtyř šachovnic sledujte zde. Průběžné výsledky a losování dalších kol naleznete zde.

petr.jaksa, 10. 8. 2008 10:57:19

Anand - Bivoj (Mohuč 2008)

Známý šachový fenomén Bivoj von Mähren se v simultánce utkal s další hvězdou šachového nebe – Indem Viši Anandem. Nepřehlédněte!

petr.jaksa, 1. 8. 2008 09:25:20

Nový Bor

Dnes se v Novém Boru koná šachově pivní turnaj. Více na www.nss.cz .

ivan.kopal, 9. 7. 2008 08:51:47

Konec sezóny

Tento pátek (13.6.) je poslední trénink mládeže. Příští týden už kroužky nejsou. IK

ivan.kopal, 11. 6. 2008 10:01:02

Obrázky jsou zpět

Obrázky je nyní opět možné vkládat.

vojtech.kopal, 31. 5. 2008 11:09:13

A obrázky jsou fuč...

Omlouváme se našim čtenářům za technickou závadu a s ní spojené (ne)zobrazování fotografií ke článkům. Porucha není na vašem přístroji a vznikla po reinstalaci prostředí webového serveru poskytovatelem. Náš administrátor společně s hostitelem webu již pracují na jejím odstranění. Děkujeme za pochopení. Redakce

petr.jaksa, 22. 5. 2008 17:50:33

Kramnik - Bivoj (Praha 2008)

Další skvěle komentovaná partie hráče jména BM Bivoj von Mähren z nedávné simultánky Vladimira Kramnika. Tentokrát navíc se společnou fotografií Bivoje s Petrem Boleslavem, Vladimirem Kramnikem a prezidentem Václavem Klausem!

petr.jaksa, 21. 5. 2008 16:22:28

KP rapid mládeže

V sobotu 24.května se koná v N.Městě p.S. krajský přebor mládeže v rapid šachu v kategoriích do 8, 10, 12, 14 a 16 let.

ivan.kopal, 20. 5. 2008 14:22:43

1.liga dorostu

Naše Áčko obsadilo 3.místo v právě skončeném ročníku 1.ligy mladšího dorostu (skupina sever). O úspěch se zasloužili Marek Barun, Vláďa Válek (host z Loko), Lukáš Frýda, Aleš Suchomel, Lukáš Václavíček, Tomáš Suchomel, Lukáš Smrkovský a Barbora Novotná. Blahopřejeme!

ivan.kopal, 27. 4. 2008 18:12:29

Členské příspěvky

Dnes jsem odeslal na svaz obdržené platby od konce února (Blaháček,Čihák,Švec). Stále je ještě plno členů Deska neplatících, a tím v databázi vedených jako Neaktivní. Zkontrolujte si. Platbu posílejte na účet Deska č.983622379/0800, variabilní symbol datum narození ve tvaru ddmmrrrr, 200 Kč nevýdělečně činní, 600 Kč výdělečně činní.

ivan.kopal, 7. 4. 2008 18:00:13

Kasparov - Bivoj (Hluboká 2008)

Stěží existuje svérázněji a úsměvněji okomentovaná partie ze simultánky na Hluboké než ta, kterou objevil Martin Vaculík na netu. Novoborský šachový server na ni uvádí ‚jen‘ nenápadný odkaz v komentářích, ale já si myslím, že by rozhodně neměla zůstat přehlédnuta! :-)

petr.jaksa, 2. 4. 2008 15:15:01

Kasparov na Hluboké...

Na novoborském šachovém serveru se objevil pěkný článek o návštěvě Garriho Kasparova na Hluboké z pera Petra Boleslava. Podrobnou reportáž sepisuje také Martin Vaculík, který si s Garrim dokonce zahrál!

petr.jaksa, 31. 3. 2008 15:29:27

Členské přípěvky

Členové oddílu mohou platit příspěvky na rok 2008 na účet č. 983622379/0800, variabilní symbol datum narození ve tvaru ddmmrrrr , ve výši 200 Kč nevýdělečně činní (studenti a důchodci) a 600 Kč výdělečně činní. (IK)

ivan.kopal, 28. 2. 2008 19:08:17

Přebor škol

Krajské kolo Přeboru škol v kategoriích 1.stupeň ZŠ a 2.stupeň ZŠ se koná ve středu 13.2. v České Lípě. Propozice jsou v Dokumentech.

ivan.kopal, 5. 2. 2008 20:18:30

KPD - šest kol za námi - a co naše Áčko?

Nemohu si pomoci a je nás asi bez pomoci více, ale chybí mi tu komentář ze zápasů našeho nejsilnějšího mužstva, našeho Áčka. Ti chasníci mi trošku připomínají jednotku rychlého nasazení – ta se taky někde tajně sejde, na někoho vlítne, zmastí ho a… A pak nic – ticho po pěšině. Nechcete s tím, pánové, něco udělat??

petr.jaksa, 21. 1. 2008 19:34:03

Zahájení činnosti v roce 2008

Kroužky mládeže Šachové školy začínají v týdnu od 7.ledna. Tento týden se na SOŠ netopí (mají ředitelské volno), proto ve čtvrtek 3.1. a v pátek 4.1. se nescházíme! První akcí v tomto roce tak bude nedělní zápas KPD (6.1.) Desko A – Bižuterie A.

ivan.kopal, 2. 1. 2008 19:33:13

Liberec Open 2007, 14.ročník

XIV.ročník turnaje ve čtvrthodinovkách vyhrál Marek Braun z našeho oddílu. Podrobnější informace o turnaji viz článek vlevo.

ivan.kopal, 24. 11. 2007 17:13:16

MČech mládeže

Dnes začíná na Seči Mistrovství Čech v kategoriích do 12, 14 a 16 let. Odjíždíme s 11 hráči, největší naději na medaili má v H14 Marek Braun.

ivan.kopal, 20. 10. 2007 07:26:53

1.liga dorostu

Ve 3.kole vyhrálo Áčko s Jaroměří 6:0.

ivan.kopal, 7. 10. 2007 11:22:31

Oddílový přebor

Dnes začneme hrát od 17:15 v našem novém působišti na internátě v Jablonecké ulici (tam co se hrál Metalmex).

ivan.kopal, 5. 10. 2007 07:37:50

Pátek 28.září

V pátek na státní svátek je v hrací místnosti klid, sejdeme se až další týden.

ivan.kopal, 26. 9. 2007 14:04:30

Zahájení sezóny

V nové hrací místnosti se sejdeme v pátek 21.září po 17 hodině. V 18 hodin začneme rozpravy nad definitivní verzí všech soupisek. Losování soutěží bude v sobotu 22.9.

ivan.kopal, 15. 9. 2007 23:15:27

Zápis do kroužků Šachové školy

Zápis se koná v budově Centra občanských iniciativ (Konopná 776/10) ve středu 5.září a ve čtvrtek 6.září vždy od 16 do 18 hodin. Hlásit se mohou zájemci každého věku a výkonnosti.

ivan.kopal, 31. 8. 2007 12:21:08

Memoriál Jindřicha Klápštěho

Vítězem 7.ročníku v N.Městě p.S. se stal Lukáš Václavíček (1643, Desko Liberec) před Vladislavem Válkem (1640, Lokomotiva Liberec) a Filipem Třešňákem (1617, TJ Krásná Lípa).

ivan.kopal, 21. 5. 2007 20:40:27

1.liga družstev mladšího dorostu

Družstvo ŠŠ Desko Liberec „A“ obsadilo v 1.lize skupině sever skvělé 2.místo. Béčko skončilo na 8.místě. Další zástupce Libereckého kraje Stráž p.R. skončil až jedenáctý a se soutěží se loučí.

ivan.kopal, 22. 4. 2007 22:42:07

Metalmex 2007

3.ročník turnaje se zápočtem na FIDE ELO proběhne v Liberci 10.-17.srpna. Propozice a elektronická přihláška jsou na www.metalmex-open.metalmex.cz . Cenový fond je minimálně 60000 Kč. V rámci turnaje bude vyhodnocen Krajský přebor jednotlivců ŠSLK.

ivan.kopal, 11. 4. 2007 11:45:36

KP jednotlivců v rapidu

Rokytnice n.J., sobota 28.dubna, prezence do 8:45, přihlášky do 26.4., propozice najdete na webu ŠSLK www.sachy.org .

ivan.kopal, 8. 4. 2007 17:35:10

Velikonoční vejce

Tradiční blicák pořádá Bižuterie ve své hrací místnosti v Městské hale u přehrady ve čtvrtek 5.dubna od 17.30 (švýcar na 10 kol).

ivan.kopal, 29. 3. 2007 21:21:21

KPD st. žáků

ŠŠ Desko Liberec „C“ (T.Suchomel, Pajerský, Tůma, Smrkovský, Novotný) se stali krajskými přeborníky. Ač všichni věkem mladší žáci, zvítězili ve starší věkové kategorii a vybojovali postup do 1.ligy mládeže.

ivan.kopal, 24. 3. 2007 17:38:51

MČR mládeže, Marek Braun druhý!

Podle posledních zpráv ze Seče se našemu Markovi Braunovi podařilo v posledním 9. kole vyhrát a obsadit výsledné druhé místo za Vojtou Plátem! Gratulujeme!!

petr.jaksa, 17. 3. 2007 17:01:01

MČR mládeže, 8.kolo

Marek Braun je po remíze se Svobodou stále druhý. Zítra se hraje poslední kolo.

ivan.kopal, 16. 3. 2007 15:02:41

MČR mládeže, 7.kolo

Dvě kola před koncem je Marek Braun na 2.místě.

ivan.kopal, 15. 3. 2007 21:19:15

MČR mládeže, 6. kolo

Oba naši borci si v dnešním 6. kole polepšili a posunuli se na turnajovém žebříčku o jedno místo vpřed. V H14 bodoval Marek Braun, když porazil Jančaříka a obsadil průběžné třetí místo. V H12 si Aleš Suchomel vylepšil pozici remízou s Hlaváčkem a je průběžně desátý. Držíme pěsti!

petr.jaksa, 14. 3. 2007 18:52:59

MČR mládeže, 5.kolo

V 5.kole Marek Braun neudržel svoji dosavadní neporazitelnost a po hrubce prohrál s nejvýše nasazeným Vojtou Plátem. Ale jak říkáme v Desku: aspoň si vylepšil buchholz.

ivan.kopal, 13. 3. 2007 12:56:06

MČR mládeže, 4.kolo

Ve 4.kole pokračoval Marek Braun v dobrých výkonech a porazil Šrejbra (1847). V dnešním dvoukole získal bod a půl a po 4 kolech má 3,5 bodů.

ivan.kopal, 12. 3. 2007 10:51:59

MČR mládeže, 4.kolo

Ve 4.kole v H14 se ve vedoucí skupině utkají dvojice Jančařík – Plát, Braun – Šrejber a Klecker – Vlasák. V H12 hraje Aleš Suchomel s Pfeffrem (1591).

ivan.kopal, 12. 3. 2007 10:28:06

MČR mládeže, 3.kolo

V dopoledním kole Marek Braun remizoval černými s Vlasákem.

ivan.kopal, 12. 3. 2007 04:47:21

8.kolo soutěží družstev

V dalších zápasech RPD Déčko prohrálo v Tanvaldě 2,5:5,5 a Éčko doma podlehlo Bižuterii těsně 3,5:4,5. Neskutečný debakl nadělila Autoelektronika Vlašim našemu Áčku ve 2.lize. Výsledek 0,5:7,5 je neuvěřitelný.

ivan.kopal, 25. 2. 2007 13:23:56

Domácí úlohy (pro středeční skupinu)

Zobrazit úlohy

vojtech.kopal, 18. 2. 2007 10:16:24

MČR mužů (5.-16.2.)

Mistrem ČR se stal GM Tomáš Polák. Komentáře najdete na novoborských stránkách.

ivan.kopal, 8. 2. 2007 11:20:07

Fotografie

Více z Fotogalerie.cz

Dokumenty

Kalendář akcí

  • Žádná akce.